fredag 8 april 2011

Vuxet beteende

har personligen svårt för folk som behandlar mig som jag vore fem år och nör de tror att de är min förälder som ska bestämma och styra över mig. Jag är +50 och känner mig faktiskt vuxen på alla sätt.  I arbetslivet är det viktigt att ha förhållningssättet vuxen-vuxen gentemot andra. Inte utnyttja sin maktställning för att hålla nere en annan person. Och inte heller tro att folk inte fattar själva utan utgå från att de flesta både förstår och vill göra rätt.

Att på ett möte bli tillrättavisad som man vore en barnunge, det är inte okey enligt mitt sätt att se det. När det händer undrar jag också varför ingen annan reagerar på tilltalssättet. Det blir underligt stilla i rummet, blickar byts, blickar ner i bordet. Men det är tyst. Och man sitter där så oändligt ensam och utsatt.

2 kommentarer:

  1. Så fruktansvärt obehagligt. Och så otroligt oproffsigt. En sådan person har förmodligen dålig självkänsla och måste hävda sig själv genom att visa sin makt. Dåligt ledarskap!!!

    SvaraRadera
  2. Men lilla gumman, det var nog inte tanken ;) /Cj

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla