lördag 9 april 2011

Vårpromenad med kameran i hand

tog en långpromenad idag i det underbara vårvädret. Solen skiner från en klarblå himmel och det blåser inte längre lika mycket. Kameran var med eftersom jag skulle leta vårmotiv men även för att öva. Måste erkänna att jag ännu inte har full koll på det här med bländare och slutartid, men det kommer väl. Inte heller står videkiss-grenarna still när jag tänker ta en bild på dem, de vajar så fint i vinden. Men då blir det genast lite svårare med skärpan.

Sjön låg blank och var så där "Pripps-blå" och vi träffade på en fågelskådare kollade på knölsvanar och vad det nu var. Han berättade det men jag har redan glömt namnet på just den pippin. Här hemma har sädesärlan dykt upp idag, så nog är det vår alltid!  Här kommer en liten kavalkad av bilder som jag tog under promenaden, som gick till en annan by än den vi bor i.

Vi begav oss ut på landet

Videkissar

Tänk vad lummig den här stigen blir om någon månad när löven slår ut

En trädsvamp

Pripps-blått-vatten

Solen blänker över vattnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla