torsdag 26 augusti 2010

Läggdags

Jag är en person som behöver sova 8 timmar per natt för att orka med mig själv och andra. I alla fall har jag alltid trott det eftersom jag har svårt att stiga upp på morgonen om jag somnar för sent. Jag vaknar motvilligt, ligger kvar i sängen bara 5 minuter till. Som blir 10 och sen 30 minuter.

Hur dags ska du gå upp imorgon undrar maken. -Vanlig tid, svarar jag. Som då är ca 30 minuter från jag hade tänkt.

Jag får inte ihop de där 8 timmarna, eftersom jag inte kan komma till jobbet vid 10- 11-tiden för att jag lagt mig för sent kvällen innan. Vilket betyder att jag måste gå och lägga mig tidigare. Men det funkar inte. Jag ska bara....

Har kommit fram till att det är semesterns fel. Då ställer jag inga klockor utan vaknar när jag vill och går och lägger mig när jag vill. Funkar oftast utmärkt. Det är bara det att nu när det är jobbartider igen så är jag kvar på den delen med att gå och lägga mig när jag vill. Men inte den andra...

Någon som känner igen sig och har tips på hur man får det hela att gå ihop?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla