måndag 23 augusti 2010

Suverän service

har en visdomstand som inte kan växa upp eftersom den ligger under tandbenet. Där har den legat stilla i över 50 år, men nu har den börjat krångla. Med jämna mellanrum får jag varbildning. Antar att jag måste operera bort den i sinom tid.

Har haft ont några dagar men idag var det värre plus att jag kände det som jag hade feber. Så jag ringde min tandläkare i eftermiddags och beklagade mig.

-Kan du komma med en gång, undrade tandsköterskan. -Ja, förutom den stunden det tar att köra från jobbet (ca 20 minuter), svarade jag. -Bara säg till när du kommer. Du kan få vänta eftersom vi får "knö in" dig mellan två patienter, sa hon.

Jag stängde av datorn, kopplade bort telefonen och rusade ut till bilen. Körde (lagligt) till min hemort där tandläkaren finns. Traskade in i receptionen och sa att nu är jag här. Blev, utan väntan, välkomnad in i undersökningsrummet. Tandläkaren kom direkt, glad och pigg. Tog röntgenplåtar och förklarade pedagogiskt och bra hur läget var. Skrev ut min penicillin och satte upp en återbesökstid. Allt klart på 10 minuter.

Det kallar jag superb service!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla