söndag 29 augusti 2010

Pigg av shopping

eller jag kanske ska säga av stimulans?

Min gamla mamma berättade att hon läst i en varutest i ICA kuriren att IKEAS frottéhanddukar var bäst av alla som testats. Suger upp vatten bättre än den dyraste av dyraste, minsann! Men min pappa vill inte köra så långa sträckor längre, så hon kunde inte åka dit och köpa dem. Jag erbjöd mig att skjutsa dit henne idag så hon kunde köpa handdukarna med stort H.

När jag ringde i morse så mådde hon inte så bra, lite yr och svimfärdig som hon är emellanåt. Men hon ville ändå åka. Så vi for iväg och kom fram till en överfull parkering. Inga platser någonstans, vilket inte hade gjort något för min del men min drygt 80 åriga mor har svårare att ta sig fram.

-Jag brukar ju ha tur med parkering, sa jag när jag cirklat runt några varv. Och vips, där var parkeringen precis utanför entrén.

Vi tog det lugnt genom alla svängar och krökar. Alla som besökt ett IKEA hus vet väl att man lotsas runt i varenda vrå innan man kommer till kassan, det är bara snällt att kolla in alla prylar.

Kassakön var jättelång, förstås. Plötsligt kom en IKEA anställd och sa att alla som betalar med kort kunde gå i en snabbkassa/självbetjäningskassa. Min mamma har inga kort alls, hon litar bara på kontanter. Så vid stod kvar. Men det gjorde inte 5 - 6 personer som stod före oss i kön, så vi hade tur där också.

När vi så var på väg hemåt så konstaterade mor att hon inte var yr längr och att hon faktiskt mådde bättre än på morgonen. Även om hon var lite trött och hade ont i ryggen.

Tänk så viktigt det är att det händer roliga och positiva saker ibland, som sätter guldkant på vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla