söndag 8 augusti 2010

Mascaraproblem

behövde köpa ny mascara igår. Borde inte vara så stort bekymmer men milde himmel vad många varianter det finns. Vattenfast och inte vattenfast. Extra volym, extra extra volym, lösögonfransvolym, för att få böjda fransar, raka fransar, blå, bruna, gröna. Och så finns det med en liten motor i.

Det sista lät häftigt tyckte jag, men både priset och risken för att få in hela borsten i ögat i full fart för att jag inte kan styra en motoriserad borste fick mig att avstå.

Kan inte använda de där med "extra volym" för de innehåller en massa små små saker som senare under dagen ramlar in i ögonen och skaver. Så jag valde en böjd borste för att få böjda fransar. Haha! Vilket trams. Inte blev mina fransar mer böjda än vanligt. Däremot var det extremt svårt att måla underfransarna med en skruvad borste. Funderade ett slag på att ställa mig på huvudet så att underfransarna skulle komma överst. Men jag är inte någon yogamänniska så jag lät bli. När jag var klar var det lika mycket mascara under ögat som på fransarna. Tur det finns tops!

I min ungdom bestod mascaranen av en svart kaka som man spottade på (ja faktiskt fast egentligen skulle man nog ha vatten...) och så en lös borste som man gnuggade i mascaraspottet och sen borstade man kletet på fransarna. Så här många år senare låter det lite äckligt. Så på sätt och vis har utvecklingen gått framåt på det området. Men det är väl som med allt annat: det finns på tok för mycket att välja på bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla