söndag 22 augusti 2010

Sjöblöta

Tog en långpromenad med hunden idag. Lagom varmt, men med regnmolnen hängandes över oss, gick vi iväg. Halvvägs så började det förstås regna, men som tur var slutade det efter fem minuter ungefär. Vi blev rätt blöta men efter ytterligare en halvtimmes promenad hann kläderna nästan torka innan vi kom hem.

Då bestämde vi oss för att köra ner till sjön en stund och låta hunden bada, hon älskar det. På med den långa linan och så kasta ut leksaken i sjön och följa efter ut på bryggan (att bada själv när det är så kallt finns inte på min agenda) när hon slänger sig ut i vattnet.

Hann kasta ungefär 5 gånger innan himlen öppnade sig. Och då menar jag ÖSREGN! Det vräkte ner litervis, kändes det som, och på någon minut var vi lika blöta som vi hade varit om vi hade badat med kläderna på. Såg inte ett dugg eftersom glasögonen var täckta med vatten.

Så vi bestämde raskt att badandet var över och rusade tillbaka till bilen och väl där gjorde Asta som hundar brukar göra när de är blöta. Hon ruskade på sig, ordentligt. Mitt i mitt ansikte när jag skulle ta av henne linan. Då fick jag ett totalt sammabrott och skrattade så tårarna rann. För det är ju inte hur man har det, utan hur man tar det, som gör den stora skillnaden eller hur! Synd att inte kameran var med, då hade jag kunnat bjuda på tre dränkta råttor: två människor och en hund:-)

Väl hemma var det bara att ta av alla dyblöta kläder, inklusive mina sandaler, och hänga dem på tork i källaren. Och nu skiner solen igen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla