söndag 28 november 2010

Adventspaket

Oj, vad det snöar nu! Stora stora flingor dalar ner tätt tätt tillsammans. Det snöar så mycket att man knappt kan se ut genom fönstret. Vår granne var uppe tidigt och körde runt med traktorn och plogade våra små vägar. Håller det på så här så får han nog köra många rundor idag.

Jag håller på att göra adventspaket till våra fyra barnbarn som vi ska äta lunch tillsammans med idag. När jag passade två av dem i fredags så visade A mig deras lilla adventskalender med lådor i. Man fick inte tjuvkika sa hon, inte ens mormor! Men hon sa: -jag lovar att visa dig på advent när du kommer hit.

Hon trodde att man börjar öppna adventskalendern den 1:a advent istället för den 1 december. Inte så lätt att förstå skillnaden när man inte ens fyllt 5 år. Det heter ju faktiskt adventskalender och då borde man öppna första luckan idag, eller hur. Men eftersom det inte funkar så, så gör jag istället små adventspaket till dem idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla