torsdag 25 november 2010

Trivselaktivitet med jobbarkompisarna

ikväll har jag varit med mina närmaste kollegor på en restaurang och lagat mat. Några gånger per år hittar vi på saker tillsammans och denna gången hade jag och två kollegor ordnat aktiviteten. Vi delade in alla i lag, tre till fyra personer i varje, och gav dem mingelkort. Sen fick varje lag en receptlista av de tre kockarna som var våra rådgivare, på två till tre rätter som vi skulle laga till en buffé. Under tiden skulle vi mingla genom att läsa på varandras mingelkort och ställa den frågan som stod där. Ex vis: vilket drömyrke hade du som barn och vad är ditt drömyrke idag.

När all mat var tillagad, det tog ca 1.5 timme, så var det dags att slå sig ner och äta. Hur gott som helst! Och till dessert hade en grupp bl a lagat glass med vit choklad. Mmmmmm! Kan verkligen rekommendera fler att göra samma sak, trevligt att jobba tillsammans på detta sätt.

Är nyss hemkommen efter att ha kört runt och levererat hem en del kollegor. Chefen fick följa med ända hem till byn, men det är för att han och jag nästan bor grannar:-)

PS .Tack A för trattkantarellerna jag fick av dig som "åk-tack".

bilden är tagen av min kollega M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla