tisdag 23 november 2010

Måndagsbröllop

Igår var jag och min man vittnen vid ett bröllop. Det var min storebror och hans sambo S som gifte sig hemligt. Ingen mer än vi fyra, prästen och vaktmästaren som ringde i klockan och spelade musik från en CD spelare var på plats i kyrkan den här kvällen. Ingen hade heller fått reda på något i förväg, utan när vigseln var klar så skickade de ett MMS med en bröllopsbild till sina barn.

Jag fick äran att läsa några rader ur Bibeln nämligen den vackra texten som slutar med "störst av allt är kärleken". Det blev en fin och mycket personlig vigsel och jag är glad att vi fick vara med.

Efteråt blev vi bjudna på bröllopsmiddag på restaurang. Ett annorlunda, men trevligt sätt, att tillbringa en måndagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla