torsdag 4 november 2010

Hall - makeover

äntligen, äntligen! Nu är det på gång. Vår lilla hall blir renoverad. Min käre make har kommit igång efter en lång startsträcka:-). Jag har redan inhandlat ny hatthylla och ny skohylla. Nu är det "bara" resten kvar, tjohej!!

Idag har han målat taket i ljusgrått. Tidigare var det (av ålder mörknad) furu. Väldigt poppis på 70-talet men INTE nu. Sen ska han sätta bröstpanel på väggarna och den ska vara samma färg som taket. Väggarna, som nu är turkosa med blommor på ska bli grå de också, fast en nyans mörkare.

Jag vill ha en lugn och välkomnande hall, utan för många störande "intryck". Väljer bort vitt för det är jag så oändligt trött på. Oavsett vilken tidning man kollar i som handlar om inredning så är det vitt. Vitt tak, vita väggar, vitt golv, vita möbler, vita prylar. Säger som Ernst: man vet inte vilket som är upp eller ner. Vitt är trendigt men tråkigt, tycker jag. Så istället blir det sofistikerat grått:-).

Håller på att dokumentera bygget så det ska finnas "före" och "efter" bilder när det är klart.

1 kommentar:

  1. Ser fram mot bilderna, det låter som det kommer bli supersnyggt med grått! :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla