fredag 19 november 2010

Vakna innan klockan ringer

är skööönt tycker jag.

Har varit van alla år som min man jobbat att bli väckt av honom. Han har alltid börjat en timme tidigare än mig och då också stigit upp tidigare, vilket har gjort att jag sluppit höra väckarklockan.

Nu när han är "pensionär" så blir det jag som stiger upp först av naturliga skäl. Men jag hatar verkligen när klockan skräller i mitt öra. Därför är det en extra njutning varje morgon som jag faktiskt vaknar några minuter innan den ringer. Att lugnt och stilla trycka på avstängningsknappen istället för att fara upp som ett jehu vilt flaxande med armarna för att hitta klockan som ringer och ringer och ringer. Jag har svårt med starka ljud eftersom jag är ljudöverkänslig och väckarklockan tillhör definitivt störande ljud:-).

Jo, jag vet att man kan ha klockradion på lugn musik på låg volym men jag vill inte ha elapparater vid min säng så det blir en gammeldags väckarklocka. Praktiskt att dessutom inte helt lita till elen när man bor på landet.

2 kommentarer:

  1. Å jag som gillar när klockan ringer! För då kommer det en liten röd kisse springande på bredkas, hoppar upp till matte och tokspinner! DET är mysigt. Det gäller bara att snooza klockan för med en spinnmaskin i famnen kan det innebära att jag somnar om.:)

    SvaraRadera
  2. ja, det låser mysigt. Har ju ingen katt längre så alternativet är att få 40 kg glad hund över sig istället:-)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla