söndag 21 november 2010

Resa mellan tvivel och tro

hette den föreställning som jag var i kyrkan och lyssnade på ikväll. Hjortsberga Gospel-kör sjöng och läste dikter. En fantastisk föreställning, med otroligt vacker sång och musik. Jag kände mig så rörd en stund så jag fick blinka bort några tårar.

När vi kom fick vi varsitt värmeljus och en sten. Efter ungefär halva föreställningen fick alla som ville gå fram och tända ett ljus och lämna i från sig sin sten. En vacker symbolhandling tycker jag.

Dotter U sjöng solo, lika fint som vanligt. Dotter L och barnbarnet A var med och lyssnade. A som är dotter till U hade hört när mamma övade alla sångerna så hon satt och sjöng med hela tiden. Hon är knappt 5 år och kunde varje text utantill, imponerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla