måndag 8 november 2010

Homeopatbesök

har besökt min favorit-homeopat idag. Hon är bra. Rak och rejäl. Och så använder hon slagruta för att finna ut vad kroppen saknar. Den pendlar om det är något man inte behöver och snurrar som attan när det är något man behöver. Min vän K skulle få slag om hon såg det, hon tror inte på "konstigheter" som jag gör, haha!

Som alltid så ställer min sköldkörtelsjukdom till det i kroppen och ger en del symptom. Fick en påse medikamenter som jag ska äta och dricka. Bl a Blutsaft som man köper i den vanliga hälsokostaffären. Mitt blodvärde är lite lågt och eftersom jag ätit penicillin i tre omgångar i höst behöver jag stärka upp mig lite grann. Till denna ädla dryck ska jag även ta en dos c-vitamin. Nog fler än jag som skulle behöva fylla på med järn och vitaminer så här i höst- och förkylningstider. Man kan aldrig bli nog frisk, som homeopaten sa:-)

Min yngsta dotter L var med och fick också en genomgång. Efteråt tog vi en kopp kaffe och en bulle på stans trendigaste café. Jag dricker bara "vanligt" svart kaffe utan några extra tillbehör så jag märker inte så stor skillnad på det ena eller andra. Men det finns förstås "experter" som kan mer än jag om hur kaffe ska smaka och för dem är det säkert skillnad om de går på det trendigaste caféet eller på Åhléns. Jag är nöjd om det är starkt och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla