söndag 7 november 2010

En obokad helg

länge sen vi hade en helt obokad helg, men denna helgen har varit helt tom. Skönt. Även om jag är glad för att umgås med mina vänner och glad för att ha saker att göra så behöver jag ibland sätta mig ner och vänta på min själ. När man är mitt inne i karusellen så märker man inte hur fort det snurrar, det är först när den stannar och man kliver av som man märker att man är yr.
Man blir dränerad på energi och då gäller det att fylla på med rätt saker. Saker som ger mer än de tar. Inte alltid lätt att styra det flödet. Framförallt gäller det att lägga undan klockan och kalendern och strunta i alla måsten.

Hallombyggnaden flyter på, nu börjar bröstpanelen komma upp. Det blir hur fint som helst. Väggen upptill är, precis som jag önskade, "rå betong-grå". Men det är mycket pyssel så det tar tid innan det blir helt klart. Men den som väntar på något gott....

Just nu väntar jag på yngsta dottern och hennes döttrar som ska komma och fika. Maken och jag tog en promenad i solen idag och då passade vi på att gå till konditoriet och införskaffa "köpe-kakor". Finns en hel del gott i påsarna;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla