tisdag 23 november 2010

Potta i köket

I vårt hus blir det ibland riktigt kallt. Inte för att värmen inte fungerar utan för att vissa vindar blåser rakt igenom. Själva huset är från mitten av 1800 talet och har varit bostadshus sedan 70-talet. Jag gillar att det inte är supertätt. Kan inte ens tänka tanken att bo ex vis i ett passivhus, även om det är miljövänligt. Känns som att bo i en termos tror jag.

Sådana dagar som idag när nordanvinden blåser in så är vissa rum riktigt riktigt kalla. Ett av dem är toaletten på nedervåningen. Ett kylskåp är varmt om man jämför även om elementet på toan står på max.

Att som tjej då sätta sig på en iskall ring, det är sannerligen ingen hit. Då är det nästan till och med bättre med utedass för där vet man att det drar. Och ofta så är det en stor träsits, som inte alls känns lika kall.

I köket är det däremot supervarmt för där finns husets braskamin som vi tänt. Jag borde kanske köpa in en potta så kan jag sitta och kissa i köket framför brasan och slipper frysa häcken av mig. Mmmm. Ingen dum idé det där. Hmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla