söndag 21 november 2010

Vila och växa

var en workshop om att stanna upp lite i tillvaron och lyssna på sin själ. Dotter L och jag var och lyssnade på vår massör som också är friskvårdsterapeut. Hon hade anordnat en föreläsning och en stunds meditationsövning för ett antal intresserade i eftermiddags. Alltid bra att stilla sig lite och få fundera på hur man kan bryta mönster.

Fick tips om boken "Drömliv" av bl a Kajsa Ingemansson som ska vara inspirerande så jag har beställt den från Bokus nu.

För ganska många år sedan tränade jag Qi Gong. Det var under en period i livet då jag inte mådde så bra psykiskt. "Utbränd", "utmattningsdepression" - det finns många namn på samma problem. Upptäckte i alla fall då att Qi Gong är en mycket bra träningsform och som fungerar nästan som terapi. Vi fick testa några Qi Gong övningar i eftermiddags och jag blev faktiskt lite sugen på att börja träna det igen. Det känns harmoniskt och skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla