tisdag 30 november 2010

Skönt att det finns så många underbara människor

pratade med min mamma i morse som hade haft problem med sitt hjärta under natten. Troligen för att hon fått en ersättningsmedicin för sina vanliga blodtryckstabletter. Det är inte alltid de billigare fungerar lika bra.

Jag lovade ringa vårdcentralen för att be dem fixa hennes vanliga medicin och ringde deras telefonsvarare beredd på att få vänta några timmar på att de skulle ringa tillbaka. Men upptäckte till min glädje att där fanns ett knappval som var "medicinbeställning" och ca 2 minuter efter jag lagt på ringde en sköterska upp. Jag förklarade ärendet och hon lovade att prata med en läkare som skulle fixa ett nytt recept. Hon ringde tillbaka inom en haltimme och sa att det var ordnat.

Tyvärr visade det sig att just den medicinen var slut på apoteket där min mamma bor.

Så jag blev tvungen att försöka få tag i ett apotek som hade den på lager. Men nu är ju inte alla apotek "Apotek" längre så vart ringer man..? In på hitta.se och leta på apotek. Fick upp två stycken i staden där jag jobbar. Ringde upp det närmaste och hamnade i ett centralt kundcenter någonstans i Sverige. Förklarade vad jag ville och hon kollade genast om tabletterna fanns på "mitt" apotek, och det fanns en enda burk kvar! Hon lovade att ringa till apoteket och be dem lägga undan den till mig.

Rusade dit med en gång från jobbet och möttes av en trevlig dam bakom "luckan" som redan hade medicinburken nerstoppad i en påse till mig. Inget stul alls, bara vänliga människor som ställde upp med ett leende när det behövdes.

Så glad man blir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla