onsdag 1 december 2010

Fotograferingsäventyr

För någon månad sedan var jag med i en tävling på Facebook som en kompis till min dotter anordnade. Hon har en fotostudio och ville ha förslag på namn på den. Mitt förslag fick flest röster, så sa hon i alla fall:-), vilket innebar att jag vann en "studioplåtning".

Ikväll var det dags. Jag hade bestämt att vi skulle ta bilder på både mig, maken och hunden. Samtidigt. På några av bilderna har husse och matte käcka tomteluvor som Asta, hunden, tyckte var jättespännande. Roligare att hugga efter tofsarna än se snygg ut på bild, verkade hon tycka.

Med lock och pock och en del godis så fick vi henne ialla fall att sitta still en stund i taget. Och ibland tittade hon även in i kameran så fotografen kunde knäppa medan jag väste i mungipan till maken: -Le!

-Jag ler ju, väste han tillbaka.

Roligt hade vi i alla fall, tror även fotografen tyckte det var kul. Nu väntar vi med spänning att få se resultatet. Och vad våra vänner ska säga när julkortet dimper ner i lådan.

Förhoppningsvis kommer de att bli glada över att vi ansträngt oss lite för deras skull:-)

1 kommentar:

  1. Åh vad kul! :) Ska kika vidare på de andra inläggen nu :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla