onsdag 22 december 2010

Blir så förundrad

när jag läser vissa kommentarer i tidningen eller på olika bloggar. Så otroligt många negativa personer som skriver "av sig" en massa skit och påhopp i en artikel eller på den som skriver bloggen. Och det är oftast anonyma påhopp.

Visst ska man kommentera tidningsartiklar när det finns kommentarsfält för det. Det är liksom syftet med kommentarsfält. Och självklart kan man vara kritisk. Men att ex vis skriva som någon gjorde häromdagen, när vårt företag var med i en artikel i lokaltidningen, att ingen på vårt företag har kompetens, det kan jag bli förundrad över. VAD vet den som skriver om oss alla som jobbar på vår arbetsplats? Helt anonymt uttalar den personen kränkande om 160 personer som dagligen jobbar som attan för att ge kunderna så bra service som möjligt. Det förstår jag inte. Men som sagt - jag förstår att folk vill debattera - om de gör det i ett just tonläge.

Däremot fattar jag inte alls de som går in på en blogg och "kräker" över bloggskrivaren. Ingen människa är ju tvungen att läsa en blogg som de inte gillar och som är skriven av en person som de inte gillar! Det måste finnas mer än 100 000 olika bloggar att läsa istället, som ger glädje och inspiration. Jag skulle aldrig lägga ner tid på att först sitta och läsa en blogg som jag inte gillar och sedan dessutom gå in på den och skriva anonyma påhopp. Varför i hela friden gör man så? Mår man inte bra? Var kommer all denna bitterhet ifrån? Och med vilken rätt öser man den bitterheten över någon annan person bara för att den personen skriver i en blogg??

Jag hoppas att ni som läser min blogg gör det för att ni gillar mitt sätt att skriva och har glädje av mina inlägg. Och jag hoppas inte att mina texter skapar bitterhet hos någon;-)

2 kommentarer:

  1. Tror att människor som håller på så är svaga och rädda att inte bli accepterade eller nåt.
    Hur som helst verkar de inte ha mycket till innehåll i sina liv...

    Hoppas du har en riktigt bra dag! :)

    SvaraRadera
  2. tack detsamma! Och tack för dina kommentarer, de ger mig glädje att du skriver till mig.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla