torsdag 23 december 2010

Julledig till 10 januari

tro det eller ej:-). Började min "ledighet" idag med att åka och handla. Sen var det dags att städa toaletter, damma resten av huset, förkoka revben som ska grillas senare, pynta med tomtar och änglar och allt vad jag nu har i mina kartonger. Hittade en fleecefilt med tomtar på och en tomtekudde som jag hade glömt att jag köpte förra året.

Funderar på om jag ska stryka julduken eller om jag ska strunta i duk i år.
Ska strax städa köket. Sen en tur till föräldrarna för att lämna julklappar och julblomma. På vägen dit ska vi passera äldsta dottern för att dels lämna julklappar från "de gamle" och dels hämta julklappar som ska med till "de gamle". Sen hem igen och griljera skinkan. I mellantiden tvättar jag. Visst är det härligt med lediga dagar;-)

1 kommentar:

  1. Fy fasen! Ta det lugnt! Jul sägs ju vara den stressigaste tiden på året, å jäklar vad du far runt! Som ett skållat troll! Glöm inte andas emellanåt bara :)
    Jag är så glad att jag fortfarande är "barn" (dvs utan egen familj om man inte räknar hunden då) så det blir jul hos mamma och det enda hon kräver av mig är att pynta pepparkakshuset och skala potatis haha!
    God Jul & Gott Nytt År!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla