onsdag 29 december 2010

Middagsbjudning...

ikväll har vi haft besök av vår vän K. Jag hade bestämt mig för att göra middagen lite speciell eftersom det snart är nyårsafton. Så vi införskaffade två humrar som jag gratinerade i ugnen. Har inte tidigare lagat gratinerad hummer så jag visste inte exakt hur man gör. Tog ut formen ur ugnen när osten hade smält. Men så konstigt - de var inte varma rakt igenom! Smaken var det inget fel på men det kändes ändå lite misslyckat. Hade nog tänkt mig att innehållet skulle vara varmt, inte bara osten...

Huvudrätten blev bra! Kycklinggryta med ingefära, chili, färsk ananas och sockerärtor. Efterrätten blev inte bra. Chokladmoussen stelnade inte så det blev chokladmoussesås istället. Fick ställa in den i frysen ett tag. Under tiden åt K och jag dadlar, torkade jordgubbar och mögelost. Min favorit St Agur! Har du inte provat den så gör det!! Med torkade jordgubbar - det är en riktig hit.

Kära K hon klagade inte på den misslyckade förrätten och den "rinnande" efterrätten. Hon berömde istället maten, tack för det! Så gör en riktig vän:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla