tisdag 28 december 2010

Känner mig onyttig

av att vara ledig och inte göra något. Antar att det är min lilla "prestations-djävul" som sitter på axeln och viskar i mitt öra.

Så det är bara att "kämpa på" med att göra ingenting tills det blir en vana och känns bra. För det är väl så det ska vara när man är ledig. Att man ska kunna bara vara utan dåligt samvete. Och det är därför jag bestämde mig för att ta långledigt under jul och nyårshelgen. För att jag faktiskt behöver träna på att inte göra något alls.

En lång runda med hunden har det i alla fall blivit, för även om jag ingenting gör så vill jag inte bli en soffpotatis:-)

Fast imorgon tror jag att jag ska sortera i min strumplåda. Det räknas väl inte som att prestera....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla