tisdag 14 december 2010

Ny mobil

funderar på att skaffa en ny mobiltelefon samtidigt som jag ska förlänga mitt abonnemang. Inte för att jag egentligen vill byta, utan för att min gamla älskade Samsung börjar bli sliten och lägger av ibland.

Chattade med min leverantörs kundtjänst härom dagen och när jag nästan bestämt mig så skriver han att telefon kan de inte fixa, jag måste gå till en butik. Ridå! Det kunde han ju sagt från början när jag förklarade mitt ärende så hade både han och jag sparat tid.

Idag besökte jag en butik för att kolla. Gick runt bland hyllorna för att se vad jag skulle ha. Det fanns minst 60 - 70 olika modeller i olika prisklasser. Försökte läsa mig till vad de kostar och vad som ingick i priset. Lyckades inte, så det var bara att ställa sig i kö och vänta. Fick snacka med en trevlig säljare som ställde en massa "behovsfrågor" till mig för att komma på vilken telefon som passar mig bäst. Vi kom fram till en modell som verkade okey. Men då kom nästa fråga: hur ska abonnemanget se ut? Ska jag köpa telefonen direkt eller ska jag ha förhöjd avgift. Ska jag ha pott eller ej? Surfa? E-post? Jag blir trött bara av att tänka på alla val som ska göras.

Jag bad honom skriva ner pris och abonnemangsfrågor på en lapp så jag får tänka lite. Vet inte om det verkligen blir en ny telefon, om jag gitter byta....

Måste vara svårt för de som säljer telefoner att få avslut med kunderna. Eller är det bara jag som är så här och okunnig/ointresserad så jag behöver hjälp att bestämma mig och som ger upp när det blir för många val? Vet alla andra exakt vad de ska ha?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla