torsdag 30 december 2010

Eremiter?

varje gång jag åker förbi ett visst hus i närmaste större ort så funderar jag på varför de har valt att bo i ett hus på en hörntomt mitt inne i samhället. Hela tomten är nämligen ingärdad med en ca 3 meter hög och tät häck. Ser ut som ett fort.

Jag förstår ju att de förmodligen planterat häcken för att de inte vill ha insyn. Men har de verkligen valt rätt plats att bo på då? De kanske istället borde bo i ett gammalt villaområde där tomterna är mycket större eller rent av ute på landet långt från närmaste granne. Känns som en trist kompromiss. Trist för dem som bor där att sitta inne i sitt fort och kolla på en jättehäck (hade jag tyckt i alla fall) och gräsligt trist för grannarna att kolla på samma höga häck från utsidan. Och trist att åka förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla