fredag 3 december 2010

Förfest...

ikväll är det julfest på jobbet. Jag har själv gjort valet att inte vara med och är helt nöjd med det. Strax efter kl 14 idag var det helt tomt i "min" korridor. Man skulle på olika "förfester" och for iväg för att planera för det. Tror dock inte alla på jobbet var inbjudna till förfesterna.

Förfest, det hade vi när vi var unga och skulle ut och festa. En grupp människor som träffades, innan man åkte iväg, för att prata och ta en öl eller två. Eller tre. Och sen iväg till något dansställe där man blandades upp med alla andra som var där. Ofta återsamlades vi till efterfest för att snacka om hur kvällen varit.

Ikväll är det alltså fest med jobbarkompisarna. Alla ska samlas kl 18 för att äta julbord. Och sedan ska man umgås HELA kvällen med samma jobbarkompisar. Vad fyller då förfesten för funktion mer än att bli full i förväg...? Nej, jag är inte bitter, jag har som sagt valt att inte vara med, varken på fest eller förfest (jag var faktiskt inbjuden till båda delarna).

Däremot förstår jag mig på om man vill gå på efterfest, för det är ju inte alla som är kvällströtta och vill gå hem direkt när festen är slut.

Jaja, hoppas att alla har en riktigt trevlig kväll som de kan berätta om på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla