onsdag 8 december 2010

Tagga ner

känner verkligen att jag behöver tagga ner på jobbet för att må bättre. Jag har för stora förväntningar på min omgivning. Och den klarar inte att leva upp till dessa.

Jag är en "jobbmaskin" som gillar ett engagera mig. Det som får mig att tappa sugen är oftast otydliga besked och undanglidande svar. Och att inte få ta ansvar när man vill.

Jag har ett eget driv som gör att jag vill framåt. Jag vill veta vad som förväntas av mig så att jag kan komma vidare. Men eftersom det inte fungerar så i praktiken så måste jag börja ta in att jag inte kan förändra så som jag vill. Och om jag ska må bra, utan att bli besviken, frustrerad eller slösa energi i onödan så behöver jag "tagga ner". Det vill säga att sluta engagera mig så mycket. När mitt engagemang inte leder till något gott för mig, då måste jag hitta andra sätt att ge utlopp för mitt "driv". Utanför jobbet. Någon som har förslag på en givande hobby?

1 kommentar:

  1. Jag är likadan, vill ha raka puckar och tydliga besked. Har inget förslag på givande hobby, skulle kanske vara nån sorts rally-lydnad med hunden? :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla