torsdag 2 december 2010

Jag har sett Morgan live!

dagen idag har ägnats åt ett besök på Gekås i Ullared. Ingen kö in och faktiskt inte supertrångt inne i butiken heller. Men det är ju så stort så jag blir snurrig. Vet inte vilket håll jag ska gå utan virrar fram och tillbaka med barnbarnens önskelistor i handen.

Alla vagnar har en lapp med en färg och ett nummer. Med jämna mellanrum hör man efterlysing av bortkörda (bortförda?) kundvagnar. -Om någon sett kundvagn blå 2051 som försvann på lampavdelningen kontakta genast receptionen. Jag blir så himla facinerad av det där. Vem snor en kundvagn med grejer som inte är betalda?? För om man tar fel vagn så borde man väl upptäcka det så snart man ska lägga i en ny pryl? Eller rafsar folk bara i vad som helst i sin vagn och har ingen aning om vad som ligger i..? Min vagn höll i alla fall maken ett stadigt tag i:-)

Hittade många av bra saker på leksaksavdelningen. Hoppas även barnbarnen gillar dem. Det finns samma sortiment som i vanliga leksaksbutiker, men till halva kostnaden ungefär. För att hålla koll på att jag fördelade inköpen så rättvist som möjligt mellan barnbarnen fick maken pricka av på en lista. Smart va!

Sen köpte lite småsaker till mig själv också. Ett par lila joggingbyxor, som jag har på mig nu (jättesköna) för 59.95 kr. Lovade svärsonen att köpa ett underställ (tröja och långkalsonger). Valde det dyraste som kostade "hela" 79 kr:-).

Hittade fina julklappspapper och annat pyssel som man kan göra fina paket av. Jag gillar att göra snygga paket och ge bort. Tycker det är roligare att ge än att få.

Raggsockar för 19.95 är inte heller så dumt när man bor i ett hus med kalla golv. Kostade även på mig en liten väckarklocka som inte ringer utan piper diskret. Någon kanske har läst vad jag tycker om skrällande väckarklockor. Hoppas dock att pipet är tillräckligt högt för att jag ska vakna av det....

När vi var nästan klara kom jag på en sak jag glömt. Parkerade maken med kundvagn i närheten av utgången och knatade iväg. Eller irrade iväg kanske jag ska säga. När jag äntligen hittat tillbaka till honom så ser jag att han står och tittar på någon. -Kolla, säger han och pekar diskret. Det är ju Morgan.

Så förutom en massa bra inköp så har vi även sett en TV-kändis idag:-)

3 kommentarer:

  1. Låter spännande Ulla, men varför berättar du inte vilket parti du tillhör? Det brukar inte politiker precis vilja dölja ;-)

    Maria

    SvaraRadera
  2. det skrev jag på FB, det är ingen hemlighet:-).

    SvaraRadera
  3. Åhå du lyckades pricka in Morgan! Själv såg jag den andre, Ola-Conny, när vi var på GeKås på blixtvisit (kan man göra blixtvisit där? Jo då, jag kan). Vi undvek barnavdelningarna, både kläder o leksaker, för än har vi ingen anledning att gå dit. Var bara nere på djuravd och sen ställde vi oss i kö lagom vid gardinerna så jag kunde botanisera medan Janne stod i kö. Då är man ute inom 40 minuter!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla