onsdag 15 december 2010

Mina bokvänner

och jag har träffats ikväll. Det var den gruppen som inte är mina jobbarkompisar(är ju med i två bokläsargrupper).

Vi skulle träffas i bokhandeln för att välja ut en gemensam bok att läsa över julhelgen. Inte lätt när man är fem personer med olika smak att enas om en enda bok bland hundratals. Men det gick. "Bara vanligt vatten" av Kajsa Ingemarsson. Tre av oss hade den redan hemma i bokyllan, oläst. Mycket ovanligt. För de flesta böcker som vi funderar på att läsa brukar någon eller några av oss oftast redan ha läst.

Efteråt gick vi till ett mysigt café i en källarlokal och åt goda varma mackor och drack te/kaffe. Myyyyysigt!

2 kommentarer:

  1. Åh, den läser jag just nu! :)
    Fin blogg du har förresten..

    Hälsningar
    Jenny i Malmö

    SvaraRadera
  2. Visst skriver hon bra! Tack, Jenny - så roligt att du läser min blogg! kram Ulla

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla