lördag 18 december 2010

Självskanning

tycker jag är det bästa som hänt på butikssidan någonsin. Jag plockar lugnt ner mina varor direkt i kassarna och sen är det bara att checka ut när man är klar. Idag handlade vi julmat och jag passade även på att köpa en ask Paradis-choklad (favorit alla klasser:-). I vanliga fall är det alltid min käre make som sköter skannandet, han är superordentlig så det blir aldrig några missar. Idag skulle han hämta några saker samtidigt som jag strosade runt och fyllde på i kundvagnen.

När vi åkte hem sa han -Du skannade väl Paradisasken?. -Shit, sa jag. Det missade jag nog. Hade inte en tanke på det. Usch så pinsamt - nu har jag kanske stulit en chokladask!

Väl hemma så tog maken fram kvittot och kollade upp vad som fanns med.
-Ulla, köpte du två Paradiskaskar, frågade han.
-Två, sa jag. Jag köpte ju bara en.
-Men här finns två på kvittot.

Där ser man, jag hade tydligen skannat som jag skulle. Men en gång för mycket. Gäller att tugga långsamt och låta chokladen smälta sakta i munnen, för det blev en dyr ask.

Tycker fortfarande att självskanning är superbra...

1 kommentar:

tack för din kommentar, hälsar Ulla