måndag 27 december 2010

Espressomaskin

tog mig en tur in till närmaste stad idag för att se om jag kunde göra några fynd på rean. Ville även ha tag i ett par skidskor (pjäxor) till skidorna jag köpte för ett tag sen. Har letat i varenda sportaffär, men ingenstans finns den modellen som passar till mina bindningar. Frågade en expedit idag om det inte finns några sådana pjäxor längre och då sa han att det inte hade funnits på LÄÄÄÄNGE. Med en viss betoning på länge. Kände mig som Gustav Wasa, dvs helt antik.

Funderar nu på om jag måste sälja mina skidor och istället köpa nya pjäxor och skidor eller om jag bara kan köpa nya bindningar. Någon som vet?

Det var inte så hysteriskt på rean som jag befarat. När jag kom hem upptäckte jag att det mesta jag köpt går i brun-rosa. Inte jättefärgglatt precis men betydligt gladare än svart, vitt och grått:-). Tycker inte jag tillbringade så lång tid i butikerna men min man sa att jag varit inne i en affär i 40 minuter!! Det tror jag inte på! Max 10 minuter var det. Kanske 15 då, jag stod i kö till provrummet. Men 40 - aldrig. Hans klocka måste gå fel;-)

Köpte i alla fall ett par varma knähöga stövlar med rejäl sula som blir perfekta när man ska pulsa runt i snön.

Sist men inte minst så köpte jag en espressobryggare. Här i vårt hem bjuder vi nämligen bara på pulverkaffe. Vi har ingen kaffebryggare utan bara en vattenkokare. De flesta av våra gäster tycker det är ok, säger de. Men vissa tackar nej, och säger att de inte är sugna på kaffe. Fast jag vet att de gillar kaffe. Min tolkning är att de inte gillar vårt pulverkaffe, men är för snälla för att säga det. Så därför har jag nu köpt en espressomaskin med små kapslar som förhoppningsvis ska ge gott kaffe. Kära vänner - är ni lyckliga nu;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla