onsdag 22 december 2010

Jag sitter här

och fryser, inomhus. Ute är det nu -25 grader och jag borde gå och hämta morgontidningen. Maken sover så gott i sin säng, han är ju numera "arbetsbefriad pensionär". Hunden har tagit över min säng och snarkar så gott. Hon hör inte att jag ropar på henne om hon vill följa med ut. Är detta rättvist?

Kanske läser jag bara nättidningen idag:-). Eller så väcker jag maken så han kan tända en brasa och så drar jag på pälsmösan pälsvantarna och dunjackan över min fanellpyjamas och fleecemorgonrock och traskar ut till postlådan i alla fall. Än så länge trivs jag bäst med papperstidning vid frukosten. Fast - om någon vill ge mig en iPad i julkapp lovar jag att ompröva detta:-)

PS! Heders åt alla tidningsbud som levererar min (och alla andras) tidning oavsett väder i tid i princip alla dagar. Respekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla