söndag 5 december 2010

Pulsande i snö

det hade kommit rätt mycket snö även i natt och nu ikväll snöar det fortfarande för fullt.

Bestämde mig för att gå en runda med hunden i förmiddags så jag byltade på mig termobyxor, jacka, tjocka stövlar, mössa, vantar och halsduk. Pulsade iväg genom snön med en lycklig hund och tänkte ta vägen över åkrarna. Där var det rejält med snö, jag lovar! Plötsligt dök grannen upp med sin traktor, han var ute och plogade en snöväg jämte åkern som vi kunde slå in på. Det gick betydligt lättare att gå där, men trots allt sjönk jag ner i snön en bra bit för varje steg jag tog.

Så det blev en ordentlig motionsrunda:-) Det visade sig dessutom att det inte var så kallt som jag hade trott så efterhand åkte både mössa, vantar och halsduk av och glasögonen immade igen. Koppen med kaffe som jag tog när jag kom hem smakade förstås utmärkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla