onsdag 22 december 2010

Bonde söker fru

skulle jag personligen aldrig frivilligt medverka i, ingen annan dokusåpa heller förresten. Det skulle komma alldeles för nära inpå mig och det klarar inte mitt behov av integritet. Men om jag skulle vara med så skulle jag nog försöka vara lite mer nyfiken på personerna runt omkring och anstränga mig lite extra för att lära känna dem. Vad är det annars för mening att deltaga?

All respekt om det är en blyg person, men det är ju trots allt ett val den personen har gjort, att medverka i ett sådant program. Att då sitta tyst bredvid varann när man är ute på en underbar resa, det funkar förstås inte om man vill ha en "fru". Det är inte lätt att lära känna en person som inte visar intresse av att veta mer om dig. Det handlar om att bjuda till lite grann, att ge lite av sig själv för att få något tillbaka.

Precis som det oftast fungerar i vardagen, oavsett om man är med i TV eller ej. Så synd att missa chansen att få en vän och kanske en käresta när man nu ändå har ansträngt sig för att komma med i TV. Tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla