fredag 30 december 2011

5,3 miljarder eller var det mer?

som regeringen ska satsa på restaurangnäringen genom att sänka momsen? Tanken med det skulle vara att det blir billigare att äta ute, så att fler gör det och då behöver det anställas folk, i första hand unga.

Hörde på lokalradion för någon dag sedan att de ringt runt till 200 krögare för att höra om de tänker sänka priset. -Nej, det var ingen som tänkte göra det.

Min personliga åsikt är, med det svaret, att det vore bättre man istället hade lagt 2,7 miljarder på skola och omsorg och 2,7 miljarder på äldrevården. DÅ hade pengarna gjort nytta istället för att hamna som vinst hos restaurangägarna.

4 kommentarer:

  1. Håller med dig totallt!!! Mycket bra sagt tycker jag om alla 3 åsikter.
    Önska regeringen tänkte mer som människa.
    Hoppas du får en bra kväll i alla fall =). kram

    SvaraRadera
  2. ETT GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR VI DIG, KRAMAR FRÅN OSS 3

    SvaraRadera
  3. Du har rätt! Skulle kunna säga mycket om denna regering men jag vill inte förstöra min nyårsglädje genom att bli påmind om allt tokigt :))

    Tack så hemskt mycket för dina kommentarer hos mig. De mottages tacksamt! :)

    ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR TILL DIG OCH DE DINA!!

    Ann-Louise

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla