söndag 4 december 2011

Oj vad det tjuter!!!

befinner mig i Stockholm, ska gå en utbildning under tre dagar. Åkte taxi genom stan, hur vackert som helt med alla jul-ljusen. Kom fram till hotellet, ett lite annorlunda sådant, mer som en herrgård tycker jag. Hade fått en kod till ytterdörren samt besked om att min rumsnyckel skulle finnas i receptionen.

Koden funkade och jag kom in.  Men när jag steg in i receptionen  började larmet, som skulle vara avlarmat enligt uppgift, att tjuta. Himmel vilket oljud! Det fanns en skylt på receptionsdisken där det stod ett mobilnummer man skulle ringa om man behöver hjälp. Ja, det tyckte jag att jag behövde, så jag ringde.  Hamnade i en röstbrevlåda. Lämnade mitt meddelande mitt i tjutandet, så den som lyssnade borde förstå att här var det kris!

Funderade på vad jag skulle göra nu. Gå till mitt rum eller stå kvar. Provade att ringa journumret igen, samma mobilsvar. Insåg att jag inte kunde stå kvar i oljudet utan att få hörselskador så jag gick till mitt rum. Ljudet hörs hit också men inte alls så väl. Hoppas att någon får en signal om att larmet är på så att de kan åka hit och stänga av. Kan bli svårt för mig och de andra gästerna att sova annars. Inte så kul om det ska tjuta hela natten.

Kände mig onekligen lite ovälkommen.............Jag kanske kan få rabatt på hotellrummet på grund av störande omgivning;-). Det är i alla fall ett stort fint rum med kakelugn.




4 kommentarer:

  1. Vilken otur! Hoppas att fortsättningen blir behaglig :)

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!! hoppas någon kom o stängde av larmet ,så ni fick en god natt sömn ;) mysigt rum,första snön har kommit så vackert.. kramiz Jessica

    SvaraRadera
  3. Ja ett underbart vackert rum. Hoppas du får avnjuta det i tysthet framöver.

    Ha de gott!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  4. Hoppas det blev stopp på oljudet så det blev god nattsömn :) hoppas dagen varit bra, KRAM

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla