måndag 19 december 2011

Jul med Ernst

blev inte jätteinspirerad av kvällens TV-program med Ernst, tycker mest han lagade mat och bakade. Jag hade förväntat mig julpyssel. En sak tog jag till mig, och det är att sätta äpplen på pinnar som dekoration så jag satte ett äpple i enriset och ett i adventsgranen. Enkelt men fint!




Julgranen står nu i sin fot och belysningen är i. Men inga dekorationer. Det får bli lite närmare jul tror jag. När jag var liten så kläddes julgranen aldrig tidigare än dagen före julafton, lillejulafton. Den traditionen höll mina föräldrar stenhårt på. När våra barn var små fortsatte vi med samma tradition men med åren har jag luckrat upp det där. Julgranen kommer in när jag tycker det är dags. Ibland en vecka innan julafton och ibland ett par dagar före. Det spelar inte så stor roll, huvudsaken är att man får göra som man vill, eller hur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla