torsdag 1 december 2011

Ny frisyr

idag har jag varit hos en frisör som jag inte tidigare gått till. Hon undrade hur jag ville bli klippt och jag svarade -Gör som du vill. -Är du säker, frågade hon. -Javisst, sa jag. Det växer ju ut igen förhoppningsvis.

Hon jublade av glädje, även hennes elev. Tydligen inte så många kunder som säger så:-). Hon bestämde sig för att klippa en asymmetrisk frisyr, det vill säga kortare på ena sidan. Det har jag inte testat innan så jag satt och funderade lite på resultatet.  Jag brukar låta mitt hår självtorka, det är ändå så lockigt och jag är inte så bra på att föna. Så hon tog hänsyn till det när hon klippte mig. Resultatet blev rätt coolt, om jag får säga det själv.

3 kommentarer:

  1. Hej Ulla!

    Det blev ju jättefint! Vad modig du är.

    Ha det så fint!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Det blev ju bra...jag brukar också låta frissan göra (nästan) som hon vill. Upplyser bara om fällorna :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla