lördag 10 december 2011

Bio och tapas

tillbringat kvällen med min vän K. Först var vi på bio och såg Simon och ekarna.

Jag tycker det var en bra, men djup film. Har inte läst boken som Marianne Fredriksson har skrivit så jag hade inga förväntningar på filmen. Bra skådespelare inte minst Helen Sjöholm och Bill Skarsgård. Tycker dock att det var en ganska "hattig" handling - med det menar jag att filmen spände över en lång period och många, många olika händelser vilket gjorde att jag inte riktigt fick någon bra översikt över handlingen. Men den är väl värd att se, och frågar du min vän K, som snyftade hej vilt emellanåt, så ger hon den fem K. KKKKK:-)

Vi hade förbeställt tapas på en liten mysig restaurang, så när filmen var slut gick vi och hämtade den och sen hem till K där vi åt och kollade på "Så mycket bättre". Jag blir glad varje gång jag ser Mikael Wiehe. Han verkar vara så positiv och mysig. Samtidigt som han är lika djup som Simon och ekarna. Det här klippet är juligt vackert att se på och en tänkvärd text.

2 kommentarer:

  1. Jag har läst boken, ska se filmen under jul också. Vilken bra kväll ni fick.
    Saknar din sandstrand lite....
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag tycker "så mycke bättre" är ett kanon program! ha en fin Söndag..kramiz Jessica

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla