torsdag 29 december 2011

En tur till Ikea och julen till stor del utstädad

blev det idag. Fast jag handlade inte så mycket på Ikea, mest ljus och servetter. Det köper jag alltid när jag är där. Bra-att-ha. Hittade de här fina vaserna på rea, köpte två små rosa och en stor grå, totalt 50 kr.

Tyvärr är det något fel på min kamera för alla bilder blir "gryniga". Måste köpa en ny snart.


Två frukostbrickor med fåglar i härliga färger åkte med hem. En till mig och en till maken. Tipsade honom om att nu är det lätt att bjuda frugan på frukost på sängen. Fast jag tror inte han förstod vinken...


Köpte även den här fina hängaren (som sitter under tavellisten) som nu har blivit min alldeles egna "herrbetjänt" där jag kan hänga de kläder jag ska ha nästa dag. I korgen lägger jag överkastet när det inte ligger på sängen.





Julen städades ut, nästan helt och hållet. Granen får dock stå kvar över nyår och förstås mina amaryllisar, som jag älskar.



Min fina sekretär står i köket och pryder sin plats.

3 kommentarer:

  1. nu är det rea på Amaryllisar så jag köpte en till :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du kikade in hos mig, då fick ju jag möjlighet att hitta till dig! Ja det där med vikten har retat mig tillräckligt länge nu, så nu är det dags att göra något åt det. Såg att du har ett löpband;-) Det är något jag önskar mig, för är det dåligt väder så går jag inte gärna ut!

    Vilken härlig header du har och orden under skulle kunna vara min dröm också. Det är många gånger jag spanat ut över takåsarna i Paris och den vyn tröttnar jag aldrig på.

    Ha en fin avslutning på veckan och jag önskar dig ett riktigt gott nytt år!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Hos oss är det tvärtom, granen har åkt ut men resten får stanna kvar ett tag till. Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla