lördag 3 december 2011

Stress-musik i julhandeln

inte bara i julhandeln om jag ska vara ärlig, tyvärr alltid i vissa affärer. Förmodligen beror min reaktion på att jag är ljusöverkänslig men när det spelas hög och "stressande" musik i affärer, då slutar jag tänka. Jag kan inte koncentrera mig på någonting. Minns inte vilken storlek barnbarnen har i kläder. Minns inte vad jag hade tänkt köpa. Hamnar i en "ilsken" stämning. Självklart blir det oftast inga köp gjorda då.

Idag skulle vi åkt till Köpenhamn men fick tyvärr ställa in. Så istället åkte maken och jag till närmaste större stad för att handla julklappar. Som tur är så spelas det mysig musik också i butikerna, däremot hörde jag inte julmusik någonstans. Lite märkligt, för vad skapar mer julstämning än julmusik?

Alla klappar till barnbarnen är nu inköpta, sköööönt! Nu åsterstår "bara" att slå in alla paket. Jag gillar nämligen att köpa många, men inte så dyra, saker eftersom de gillar paket. Det blir varsin lite större dyrare present men sen mest smått och gott. Äldsta barnbarnet får, traditionsenligt, en parmesanost (hon älskar det). Vi han med en riktigt god lunch på "stan" och även en fika på ett mysigt café. Regnet strilar ner, tänk om det hade varit vit fin snö istället.


2 kommentarer:

  1. Klart de måste ha julmusik, vad ÄR det för affär :) Jag tror att de skulle sälja mer om de skapade julstämning.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte jag hinner tröttna på julmusiken också.....

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla