tisdag 6 december 2011

Twitter

idag har jag börjat förstå vitsen med Twitter. Tidigare har jag bara sett det som ett oändligt inflöde av information som är svår värja sig mot.

På utbildningen idag fick jag se hur man kan strukturera upp informationen så att den blir lätt att ta till sig och vilken nytta man kan ha om man använder det på rätt sätt. Tror mest jag kommer att omvärldsbevaka, inte lägga ut så mycket information själv. Får se, ska i alla fall testa ett tag.

Intressant hur man kan ha bestämt sig för en sak och hur man sedan kan ändra sig om man får bra information och argument!

Som en klok person en gång sa: "Förmågan att tänka annorlunda i dag mot igår, skiljer den vise från den envise".

2 kommentarer:

  1. Jag var själv oerhört tveksam till Twitter när jag skaffade mitt konto, men tänkte se om det var något att ha. Det var det inte, tyckte jag då. Men sedan gav jag det en ny chans och nu älskar jag Twitter! Där får jag tips på intressanta artiklar, ta del av spännande samtal och supersnabb nyhetsuppdatering. Allt handlar om att följa "rätt" personer/organisationer. De kan ta ett tag att hitta, men det är också en spännande process att skapa sin egen mix. Lycka till! Maria

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla