söndag 25 december 2011

Om att somna på bio och en ny matta

var en runda i närliggande staden idag för att köpa en matta att ha under köksbordet. Det blev en vit, långluddig sak. Betydligt skönare för fossingarna nu.


Dagen i övrigt har ängats åt långpromenad med hunden och att bjuda dotter med familj på rester från gårdagens julbord. Smakade nästan ännu bättre idag.

Kvällen bjöd på premiär: maken och jag var på bio, Stig Helmer story. Jag får nog skylla på mycket jobb senaste tiden och för mycket mat senaste dagarna och för att det var sena föreställningen vi gick på för jag somnade mitt i filmen. Vaknade tvärt av att maken puffade lite på mig och sa -Sover du? Hjälp, snarkade jag. Så himla pinsamt. Fick ta en rejäl klunk vatten och ett par läkerol för att kvickna till.

Maken tyckte filmen var myyyyssig. Vad jag tyckte får ni inte veta:-)

The Stig-Helmer story


3 kommentarer:

  1. Man är verkligen trött efter alla förberedelser innan jul.
    Hoppas att ni har en riktigt skön och fridfull jul! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!Har precis bokat den åt sonen o hans kompis tills i morgon..får se vad de tycker!ofta blir uppföljare si så där..god fortsättning på Julen.kramiz Jessica

    SvaraRadera
  3. Jag misstänker vad du tyckte... fast jag somnade till under Morden i Midsomer och dom filmerna gillar jag. Och visst är man extra trött på efterjulen. Det är all mat vi sätter i oss.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla