måndag 5 december 2011

Huvudet fullt

en heldag med information om information. Intressant. Väcker tankar. Hur omsätter man det man tänker i praktiken? Idag har jag valt rollen som iakttagare och lyssnare och inte varit så aktiv under lektionstimmarna. En nyttig övning för mig som brukar vara drivande och och ha många synpunkter i vanliga fall.

Min passiva roll innebär inte att jag är engagerad - för det är jag det är otroligt intressant - bara att jag inte kommenterar så mycket. Skönt att man faktiskt kan få välja sin roll ibland.

För mig är en av fördelarna att gå en kurs att jag får möta nya människor och lyssna på deras erfarenheter. Och att de lyssnar på mig, utan förutfattade meningar. En paus i vardagen.

Känner att det finns massor att ta tag i när jag kommer tillbaka till jobbet. Saker som jag känt borde förändras, men som jag inte riktigt vetat hur jag skulle angripa. Börjar se några ingångar nu. Hoppas få fler de kommande två dagarna.

Larmet slutade tjuta efter en halvtimme ungefär. Fick förklaringen idag: den som skulle larma av hade gjort fel och larmat på. Den jag ringde till stod i duschen.  Hon beklagade vad som hänt och sa att hon tyckte det var bra att jag är så cool:-)

Sängen är riktigt skön. Hade tänkt mig en sovmorgon eftersom kursen inte skulle börja förrän halv 10, men ljudet på min mobil var på och strax efter kl 6 plingade första "Wordfeud-meddelandet" in. Lyckades somna om men när jag vaknade var jag sååååå trött. Märkligt det där, hade nog varit piggare om jag hade stigit upp vid kl 6.

Nu ska jag vila huvudet en stund innan det är dags för gemensam middag här på "slottet". Det är inget slott, men det känns så med alla vindlande gångar och prång och annorlunda rum. Mysigt, även om jag som bor ute på landet gärna hade bott mitt i Stockholms centrum för att kunna insupa lite julstämning:-)


1 kommentar:

  1. Många har roller på jobbet.....men jag kan vara precis den jag är :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla