söndag 11 december 2011

En gammal skrivmaskin

blev ett av mina fynd när jag var på loppis idag. Den stora lokala loppisen hade extraöppet inför julen och förutom allt annat som fanns där var det nu fullt med julsaker av olika slag.

Jag fyndade en del prylar, bland annat en gammal skrivmaskin för 45 kronor som jag gav mamma. Hon har en dator, men är ganska rädd för tekniska saker, så en vanlig skrivmaskin passar perfekt för henne. Och hon blev väldigt glad för den.

Loppis är bra för naturen också, ren återvinning istället för soptippen.

Här kommer bilder på några av sakerna jag köpte:


En lång randig löpare.

en smal vit vas, 5 kr, perfekt för amaryllisen

Ett par porslinslådor

En mässingsljusstake i form av en gran

3 kommentarer:

  1. Oj så många fina fynd! Grattis! :)

    SvaraRadera
  2. Härliga fynd, att går på loppis är som att går på skattjakt :) ha en bra start på veckan, kram

    SvaraRadera
  3. Hej! får nog bli en sväng på loppis i morgon ;) fast jag behöver inget egentligen ;) men man kanske hittar nåt litet i af.kramiz Jessica

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla