tisdag 27 december 2011

Nyårslöften

är inte så bra på nyårslöften, glömmer oftast bort att göra det när klockan slår 12. Istället borde jag nog göra några "inför-nyårs-löften" som jag skriver ner som mål för det kommande året. Då kanske det blir av istället för att försvinna ur minnet så snart de 12 slagen klingat ut.

Tror inte man ska ha för många mål, risken är att man inte orkar genomföra alla sina ambitioner då. Det borde räcka med ett eller två. Och att det är realistiskt. Ett mål ska vara SMART har jag fått lära mig. S som i specifikt, M som i mätbart, A som i attraktivt, R som i realistiskt och T som i Tidssatt. Framför allt ska det vara något som jag själv vill, inte något som någon annan förväntar sig av mig. Ska fundera lite till på detta så får jag se vad jag kommer fram till.

Brukar du avge nyårslöften och håller du dem i så fall?

2 kommentarer:

  1. Ja samma löfte varje år men det är nog inte ett dugg SMART för har inte lyckats med det än, men skam den som ger sig.

    Ha en skön kväll.
    Kram Katha

    SvaraRadera
  2. Inte jag heller är så bra på nyårslöften. Kanske det blir någonting detta år :) Åhhh vad jag gillar din formulering om målet!

    God fortsättning!
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla