måndag 2 januari 2012

Äntligen!!

idag har vi varit och köpt en ny "vardagskamera" till mig. Jag har sedan tidigare både en systemkamera (som jag inte använder så ofta) och enklare modell som inte längre funkar särskilt bra. Fick den efter pappa och det fanns bara kameran, ingen bruksanvisning eller något annat som jag kan kolla på vad det är för fel. Tror faktiskt det är dyrare att laga än att köpa en ny. Vilket vi alltså gjorde idag:-)

Nu ligger min nya blå Olympus på laddning. Så snart den laddat klart ska jag börja provfota. Fast först kanske jag ska, för ovanlighetens skull, läsa i bruksanvisningen. Om jag ser vad det står, för attan vad små bokstäver det var i den!

Jag har progressiva glasögon för jag är både närsynt och nu på lite äldre dar även långsynt. Knäpp kombination som gör att jag inte ser små bokstäver eller att trä en nål, varken med eller utan glasögon. Funderar på att skaffa mig ett par läsglasögon. Eller kan det funka med ett förstoringsglas utanpå glasögonen...?

1 kommentar:

  1. Det är så kul med kamera idag när man kan ladda ner dem i datorn o leka med dem.
    Läsglasögon utanpå mina progressiva fick jag använda en dag när jag skulle läsa upp en sifferkombination på mina TV-dosa. Var mycket irriterad på denna pyttelilla text.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla