tisdag 17 januari 2012

En klok man

lyssnade på P1 när jag körde hem från jobbet och hamnade mitt i en intervju med en författare som jag ärligt måste erkänna att jag aldrig hört talas om tidgare, trots att han skrivit flera böcker.

Boken de pratade om nu var hans senaste En god man (inbunden)En god man och författaren heter Ulf Lindström. Den boken vill jag gärna läsa. Inte så mycket för handlingen utan för att jag uppfattade Ulf som en mycket klok och insiktsfull man. Vars text jag gärna skulle vilja läsa eftersom jag fick stor respekt för det han sa. Att det inte är så stor skillnad på goda och onda. Att det är betraktaren som skapar sin bild.

Någon som läst hans böcker som kan ge en recension? Så här står det om boken på bokus.se

En god man är en berättelse om moral, om sexualitet och närhet, om män och vad de gör med kvinnor när de inte längre räcker till. Den börjar när alla de vanliga frågorna redan besvarats, så när Andreas frågar Peter: Varför? inser han snart att en bättre fråga är: Varför inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla