söndag 29 januari 2012

Kulturell kväll

grannstaden hade en massa kultur-aktiviteter igår, både på dagen och kvällen. Jag och en vän tog oss dit för att vandra runt en stund och kolla på intressanta saker. Tycker utbudet har varit bättre tidigare år (eller om det passade mig bättre), men vi var i alla fall på dansuppvisning, på bibilioteket och fikade, en kort stund på afrikansk musik och sen kollade vi på en massa fint hantverk och silversmide. Jag gillar silver bäst av alla smyckesmaterial. Det är vackert och enkelt på något sätt.

Eftersom jag dessutom både tror på och gillar änglar så fastnade jag förstås direkt för den här .
från Carola Blom. Köpte den inte men jag kanske beställer den från henne någongång.

Avslutade med att titta på eldslukare, men vi såg inte särskilt mycket eftersom det stod en massa folk i vägen.
Nu har jag precis tagit ett varmt skönt bad. När det blåser från öster så drar det in kyla i vårt gamla hus och då blir det så kallt här inne. Skönt att ha en kamin att elda i och ett badkar fullt med bubblor och varmvatten:-)


5 kommentarer:

  1. Jag kollade din länk, det var fina silversmycken. Ängeln var annorlunda och jättefin och det hamrade korset i ringen tyckte jag om. Roligt med en kulturdag ihop med en god vän.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Badkar,Bastu och Brasa.....de tre värmande B:na

    SvaraRadera
  3. Men ser du!! Undrar om det ser likadant ut på din sida.
    i min kommentar försvann det flera meningar.
    Kram
    AM

    SvaraRadera
  4. AnnaMaria: det ser riktigt ut här. Tror jag i alla fall;-)

    SvaraRadera
  5. Lät som en spännande dag, ha en skön kväll, kram

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla