fredag 6 januari 2012

Väderpåverkan

oavsett om vetenskapen säger att det är sant eller ej, så blir jag piggare när det är högtryck än när det är lågtryck. Idag har vi haft ett par minusgrader och sol! Härligt! Jag och hunden tog en långpromenad över ängarna. Där kan man bara gå om det är fruset annars sjunker man ner för varje fotsteg man tar. Inte så kul när bonden dessutom har spridit ut gödsel. Men idag gick det bra, vi undvek bara ställena där det var blött.

Visst bor vi underbart vackert här ute på landet!



Jag kunde inte låta bli att gå på de frusna pölarna så det krasade under fötterna. Barnsligt kanske, men känslan och ljudet får mig att minnas min barndom.

i bakgrunden skymtar vår by



Ån är överfull med vatten och det bara forsar fram, märks att det varit och är en regnig vinter.



När jag kom hem och in i värmen var jag rosig om kinderna och skönt trött av att ha vandrat i ojämn terräng i nordanvinden:-)

1 kommentar:

  1. Jag vill inte byta bort mitt "liv på landet". Klart det finns nackdelar också men det goda överväger. Än så länge iaf :)

    Trevlig helg till dig!

    Ann-Louise

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla